Iklan Paling TOP

16 July 2012

IklanKL: Ogy tak kongkong Zatul

Tajuk Iklan*:Ogy tak kongkong Zatul
Web Site:http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0715&pub=Utusan_Malaysia&sec=Hiburan&pg=hi_05.htm
Name*:Ogy tak kongkong Zatul
Email*:noreply@gmail.com
Isi Iklan*:Selepas Mentor ke- 6 tamat. Apa perancangan Ogy terhadap Zatul? Adakah Ogy lepas tangan atau bagaimana?

Saya tak biarkan dia bergerak sendiri. Saya pernah cakap dulu, walau Mentor ke-6 sudah habis, saya tetap akan masukkan dia ke kelas vokal untuk memperbaiki mutu nyanyiannya. Saya juga mahu dia belajar not muzik dan jadi penyanyi yang pandai membaca not seperti arwah bapa saya, Datuk Ahmad Daud.

Selain itu apa lagi perancangan Ogy terhadap kerjaya Zatul?

Zatul pernah memberitahu saya yang dia mahu belajar bermain alat muzik. Dia memfokuskan pada gitar. Jadi saya beri peluang untuk dia belajar memetik gitar. Zatul juga sebenarnya baru selesai menjalani rakaman single pertamanya yang berjudul Tinggalkan Yang Lalu. Lagu itu hasil ciptaan Manusia Putih tetapi telah digubah semula oleh Tam Spider. Nak jadi penyanyi kena ada produk sendiri. Tak akan nak nyanyi lagu orang saja. Setakat ini itulah yang sedang dilaksana termasuk program persembahan dan sebagainya.

Kalau diberi peluang untuk Zatul menceburi bidang lakonan adakah Ogy akan memberikan lampu hijau?

Sudah ada yang bertanya dan ingin melamar Zatul untuk menjadi pelakon. Tapi Zatul sendiri sudah menyatakan yang dia cuma mahu fokus pada bidang nyanyian dulu.

Setakat ini, apa yang dilakukan oleh Ogy terhadap Zatul wajar dipuji. Namun itu secara tidak langsung menunjukkan yang Ogy mahu menjadi lebih dari sekadar seorang mentor. Apa sebenarnya peranan Ogy sekarang ke atas Zatul selain menjadi mentor?

Mungkin ada orang yang tak tahu. Selain masih menjadi mentor kepada Zatul, saya juga adalah pengurus dia sekarang. Zatul dan ibunya sendiri telah melantik saya untuk menguruskan segala aktiviti seninya dan saya menjalankan amanah yang diberi.

Bila Zatul melantik Ogy menjadi pengurus?

Sehari selepas program Mentor tamat.

Apa yang menyebabkan Zatul pilih Ogy untuk menguruskan kerjaya seninya?

Harus difahami, bukan saya yang pandai-pandai melantik diri untuk jadi pengurus dia. Zatul sendiri yang buat keputusan itu. Ibu Zatul juga meletakkan kepercayaan yang cukup tinggi kepada saya untuk membantu menguruskan aktiviti seninya. Mereka tak percaya pada orang lain selain saya.

Apa pandangan Ogy jika ada yang menganggap Ogy sekarang mengongkong Zatul?

Ini bukan mengongkong. Kalau dia rasa ini satu kongkongan, Zatul sendiri tidak akan bersungguh-sungguh mahu saya menguruskan dia. Mungkin juga dia selesa dengan cara saya sebab selama ini saya anggap dia seperti adik. Kadangkala tegas itu biasa. Lagipun apa yang saya beri pada dia adalah ilmu. Ilmu untuk menjadi seorang insan seni yang berkualiti. Awal-awal lagi saya dah cakap pada dia, kalau glamor yang dia cari, itu memang saya tak dapat nak bagi. Tapi kalau ilmu, saya boleh berikan. Yang penting saya tak kawal dia dengan cara tak sepatutnya.

Jadi betullah semua perkara sama ada tawaran atau jemputan acara mesti melalui Ogy dahulu sebelum Zatul?

Sebagai pengurus, saya perlu buat apa yang terbaik untuk dia. Kalau tak, ramailah yang akan ambil kesempatan pada dia sebab orang tahu dia ni pendatang baru. Maklumlah, banyak langau-langau yang akan menerpa pada budak-budak baru macam dia. Kalau tak dipantau memang susah.

Kenapa Zatul memberi kepercayaan pada Ogy?

Dia dah pernah terkena dulu semasa memenangi sebuah pertandingan melibatkan nama sebuah akhbar arus perdana. Janji bulan dan bintang, tapi sehingga sudah tak ada apa pun. Zatul diheret ke sana ke mari untuk menyanyi, tapi bayaran satu sen pun dia tak dapat. Sebab itu saya kata langau-langau macam ini memang ada.

Sampai bila agaknya Ogy akan bersama Zatul? Tak akan setiap masa perlu ada bersama. Dia juga perlu belajar bergerak sendiri bukan?

Entahlah. Sampai dia bosan agaknya. (Ketawa). Kami pun sedang mencari pembantu peribadi untuk Zatul. Kita lihatlah nanti. Mungkin saya akan turun padang untuk acara-acara penting sahaja.

Sumber berita:
http://www.utusan.com.my
Foto Upload(2M max):zatul.jpg



Powered by EmailMeForm



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...