Iklan Paling TOP

21 January 2013

IklanKL: KAYAP

Tajuk Iklan*:KAYAP
Web Site:http://hasheenabeevi.blogspot.com
Name*:sheena
Email*:hasheena73@gmail.com
Isi Iklan*:KENALI Kayap Ular atau Shingles yang boleh menyebabkan EFEK SERIUS~ Testimonials yang pasti mengujakan!!

Apa itu Penyakit Kayap?
Penyakit kayap terbahagi kepada tiga jenis, iaitu kayap melukut, kayap jagung dan kayap ular atau nama saintifiknya herpes zoster atau disebutshingles berpunca daripada serangan virus Varicella zoster (VZB) iaitu daripada kelompok virus herpes. Apabila virus ini berada dalam badan, mangsa akan berasa demam, tekak loya dan pening berpanjangan. Badan pesakit pula akan dijangkiti ruam panas, badan rasa sengal dan hilang selera makan. Bagi penyakit kayap yang lebih serius, pesakit akan dijangkiti gelembung air pada bahagian tertentu di badan.


APAKAH PUNCANYA?

kayap adalah sejenis penyakit kulit yang disebabkan oleh jangkitan virus Varicella Zoster dan bertindak menyerang seseorang yang mempunyai daya ketahanan badan yang lemah.

"Kebiasaannya golongan warga emas menjadi sasaran utama penyakit ini kerana golongan ini lazimnya mempunyai sistem imuniti yang agak lemah.
"Bagaimanapun terdapat juga golongan kanak-kanak yang dijangkiti kayap biarpun peratusannya terlalu rendah iaitu sekitar lima peratus," ujarnya .
Katanya lagi, serangan kayap biasanya berlaku pada bahagian pinggang ke atas bagaimanapun ia kadangkala juga berlaku pada bahagian sulit.

Malah kajian membuktikan sebanyak 55 peratus kejadian kayap berlaku di bahagian pinggang ke atas, manakala 20 peratus di bahagian muka serta 15 peratus berlaku di bahagian bawah pusat ke bawah manakala lima peratus berlaku di bahagian sulit dan punggung.

Ditanya mengenai rawatan, beliau memberitahu, pesakit yang datang bertemu akan diberikan ubat mematikan kuman serta ubat tahan sakit.
"Biasanya ubat anti virus perlu dimakan selama tujuh hari bagi memastikan kuman tersebut betul-betul hilang ,'ujarnya yang mempunyai pengalaman selama 25 tahun dalam bidang perubatan kulit.

Tegasnya lagi, sekiranya pesakit dalam keadaan yang kritikal ia akan diberikan suntikan, bagaimanapun, yang penting ialah diagnosis penyakit harus dipastikan terlebih dahulu.

Rawatan segera sangat diperlukan bagi mengurangkan kesan buruk kayap khususnya yang terkena pada mata dan mengurangkan kesan sakit.

Ditanya mengenai kepercayaan bahawa penyakit ini disebabkan oleh ular dalam tubuh pesakit, beliau menjelaskan adalah tidak benar, begitu juga kepercayaan kononnya bila lingkaran bertaut pesakit akan mati.


Bagaimana NUTRIFERON SHAKLEE, membantu??Ia berfungsi dengan membina antibodi dalam tubuhbertindak seperti askar-askar dalam tubuh dan melindungi tubuh agar lebih kuat melawan virus-virus. Ikuti 3 testimonial ini;
TESTIMONIAL #1- Arif A'akif; Disebabkan antibodi yang lemah kakaknya Nurul Aula A'Akif Fadzil telah memaksa adiknya menelan satu sachets nutriferon. Dua hari kemudian ade tompok merah di kawasan pinggang hingga ke kaki. Selepas pemeriksaan doktor mengesahkan ia adalah kayap. So seperti biasa ibu akan memaksa Arif minum kelapa untuk mengeluarkan tompok merah tuh dan doctor prescribe ubat untuk supress the virus dan pain killer. And dalam mase 3 hari die tak demam pun, dan tak ade sakit langsung siap boleh keluar malam lagi alhamdulilah!

TESTIMONIAL #2- Bapa kepada Puan Puteri Maizura Razali juga mengalami benda yang sama, die telah pergi ke doktor pakar kulit. Pada masa yang same die menelah 2 paket nutriferon bersama ubat doktor dan alhamdulilah tak sampai seminggu dah pulih.

Jadi alhamdulilah SHAKLEE juga ade penawar untuk shingles atau kayap. Cuma pengamalan nutriferon seminggu sekali -2 kali mungkin lebih baik. sebab lebih kuat immune system insyallah akan dapat dilawan virus2 ini dengan lebih baik.
credit...
______________________________________________________________* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
********************************************************************************** Saya adalah pengedar Shaklee yang sah di Sarawak (SID 869586). Melakukan penghantaran ke seluruh negara/Indonesia/Brunie melalui pos laju. Berminat boleh hubungi saya di 0128844580 atau email di hasheena73@gmail.com Konsultansi percuma sepanjang bergelar pelanggan Sheena E Shop House.
Foto Upload(2M max):images.jpg



Powered by EmailMeForm



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...